השלבים של תכנון אדריכלי נכון עם אדריכל מומחה

השאירו פרטים

ונחזור אליכם בהקדם

שדה חובה

השלבים של תכנון אדריכלי נכון עם אדריכל מומחה


תכנון אדריכלי
מערכת arcdb

שיפוץ בית יכול להיות משימה מהנה במיוחד עבור דיירי הבית, יחד עם זאת, פעמים מסוימות הוא יכול להיות סיוט של ממש. כאשר ניגש לפרויקט ללא תכנון מקיף הדברים ייראו מסורבלים וקשים ליישום, אך אם נבוא מסודרים עם תכנון אדריכלי מקיף נוכל ממש ליהנות מהתהליך ומהשלבים הקיימים בפרויקט עד להגעה לתוצאה המיוחלת. כל פרויקט שיפוץ דורש תכנון מקדים, שהרי הוא נהפך למעין מצפן המתווה לנו את הדרך. הוא יאפשר לנו לדעת כיצד הבית ייראה לאחר השיפוץ, באיזה סגנון הבית יעוצב, את החלוקה של החללים, את הקשר בין החללים לדוגמה הסלון והמטבח ואת הקשר בין עיצוב פנים לעיצוב חוץ.

אדריכלות תוכל לספק עבורכם את כל המענה לשאלות העולות בתחילת השיפוץ וכך לאפשר לכם להגיע מוכנים לזירה. תפקידו של האדריכל לסקור את החלל הדרוש וכך להתחיל בתכנון האדריכלי בשיתוף פעולה מלא עם דיירי הבית, תוך שמירה על פונקציונאליות, קו עיצוב אחיד וכמובן בנייה בטיחותית על פי קו הנדסי נכון.

 

מחפשים אדריכלות נוף? לחצו כאן לרשימת אדריכלי הנוף >>

 

תכנון אדריכלי פונקציונאלי בהתאם לאופי דיירי הבית 


לכל משפחה יש סגנון אישי משלה שבא לידי ביטוי בכמות הנפשות המתגוררות, הצרכים של בעלי הבית מבחינת מספר חדרים, המרחק בין החדרים השונים בבית, שטחי אחסון ועוד מגוון פרמטרים מסוימים המהווים בסיס לפרוגרמה התכנונית. כחלק מעבודתו של אדריכל, עליו לתכנון פרוגרמה תכנונית, שהיא למעשה רשימה המגדירה את הצרכים של דיירי הבית, את הרצונות שלהם ורעיונות מבחינה עיצובית ותכנונית. הפרוגרמה תהווה בסיס תכנוני עתידי לביצוע בפועל של העבודה.


בחינת המבנה והחללים הקיימים של תכנון אדריכלי 


לפני ביצוע תכנון אדריכלי, יש לבחון את המצב הקיים של החלל ושל הדירה מבחינה הנדסית ופיזית, על מנת לבצע את השיפוץ בצורה תקנית ונכונה. בשלב זה, כל  אדריכל יבחן את תכניות הדירה במסגרת תכנון אדריכלי, את שנת הקמתה, את השלד הבסיסי, הקירות התומכים וכו'. יש להבין כי לא בכל דירה ניתן להרוס קירות פנימיים, הרי חלקם מייצבים את המבנה ומהווים כחלק משלד הבניין. במקרים בהם האדריכל לא יהיה בטוח לגבי שבירת קירות, ייתכן כי הוא יהיה זקוק לחוות דעת של מהנדס קונסטרוקציה שייתן את דעתו המקצועית.


תכנון אדריכלי - קביעת התקציב ויישום העבודה בשטח 


השלב הבא הוא בחינת התקציב המוקצה לטובת הבנייה ויישומו בפועל בשטח. אדריכלים מומלצים ישבו יחד עם דיירי הבית ויחלק את עוגת התקציב בצורה נכונה, כך שהוא יספיק עבור על השיפוץ. כאן נדרשת מאדריכל יצירתיות רבה, מה שיאפשר לו למקסם את התקציב ולבצע תיעדוף של אלמנטים, כלומר על מה ניתן להתפשר ועל מה לא. לדוגמה – אולי כדאי לוותר על קיר בריקים ולהחליף צנרת מים ישנה וכו'. כמו כן, ניתן לבצע רשימה ממשית של האלמנטים הדרושים ולהגדיר תקציב לכל אלמנט בנפרד.


לסיום, אתר arcdb מציע עבורכם פלטפורמה ייחודית המאפשרת סיוע במציאת אדריכל מומלץ שעזרתו תוכלו לבנות תכנית של תכנון אדריכלי מקצועי , במרכז, בצפון, בדרום ולמעשה בכל חלקי הארץ. על ידי תכנון אדריכלי נכון תוכלו ליהנות מפונקציונאליות, קו עיצוב אחיד ובנייה בטיחותית יותר.

דרג מאמר זה:
תכנון אדריכלי
מערכת arcdb, 21.08.2017
בתים קטנים הם אתגר לא פשוט עבור אדריכלים ומעצבי פנים, הרי עליהם לחשוב כיצד לנצל נכון כל מטר בבית.
קרא עוד
טרנדים באדריכלות שכדאי להכיר
מערכת arcdb, 25.03.2018
קרא עוד
ניהול נכון של תקציב הבניה
מערכת arcdb, 16.11.2017
קרא עוד
תגובות
(0 תגובות, 0 דיונים)

שדה חובה

בונים / משפצים? לא יודעים מאיפה להתחיל?

צוות היועצים והמומחים של arcdb יעזור לכם למצוא את בעל המקצוע המתאים ביותר עבורכם:
אדריכלים, מעצבי פנים, קבלנים, מפקחי בניה, אדריכלי נוף, ספקים ויועצים מהמובילים בישראל.

השאירו פרטים לקבלת ייעוץ מקצועי ללא עלות וללא התחייבות!

שדה חובה